Vergi beyannamelerinde tutar 1350 TL’ye kadar yükseldi Yeni düzenlemeyle birlikte; KDV ve muhtasar beyannameler için damga vergisi 665 TL, Yıllık gelir vergisi beyannameleri için 1000 TL, Kurumlar vergisi beyannameleri için ise 1350 TL oldu. Posta gönderileri ve diğer beyannameler de etkilendi Yabancı ülkelerden gelen posta gönderilerinin gümrüklenmesi amacıyla postanelerce gümrüklere verilen listelerdeki her bir gönderi maddesi için 7 TL maktu damga vergisi uygulanacak. Gümrük idarelerine verilen beyannameler için tutar 1350 TL olarak belirlenirken, belediyelere, il özel idarelerine ve sosyal güvenlik kurumlarına verilen sigorta prim bildirgeleri için bu tutar 495 TL olacak. Ayrıca, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında aylık prim ve hizmet belgesi ile muhtasar beyannameyi birleştiren beyanname türü için maktu damga vergisi 790 TL olarak uygulanacak. Yeni maktu tutarların, 1 Ekim 2025 tarihinden itibaren geçerli olacağı belirtildi.
Beyannamelere uygulanan Damga Vergisi tutarları %50 arttı
Resmi Gazete'de 6 Eylül 2025 tarihinde yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile beyannamelere uygulanan maktu damga vergisi tutarlarında yaklaşık yüzde 50 oranında artış yapıldı. Yeni tutarlar, 1 Ekim 2025 itibarıyla geçerli olacak.
Haber MerkeziGüncellendi: 09.09.2026 14:08
HABERİ SESLİ DİNLEBaşlık ve haber metnini Türkçe sesle dinleyin
Dinlemek için “Haberi dinle” düğmesine basın.







